Viitorul retailului este ultra-personal

Angajaţii din retail se aşteaptă ca zonele aglomerate să rămână importante în domeniul lor, însă cum vor afecta noile tehnologii modul în care facem cumpărături?

Viitorul retailului este ultra-personal

Viitorul retailului devine personal. Conform unei cercetări recente efectuate de Epson, care explorează mediul de lucru din viitor, până în 2025 mediul retail, atât online, cât şi din magazinele fizice, va fi ultra-personal.

Futurologul specializat în retail, Howard Saunders, afirmă că big data va permite optimizarea şi personalizarea experienţelor de cumpărături, iar angajaţii europeni din retail par a fi la fel de optimişti. Conform cercetării Epson, care testează opiniile şi previziunile unor experţi din domeniu în rândul a 7.000 de lideri de companii şi angajaţi europeni, 72 la sută dintre cei care lucrează în sectorul de retail sunt de părere că vor putea să faciliteze experienţe mai bune în urma implementării noii tehnologii.

În total, 73 la sută dintre respondenţi sunt de părere că dispozitivele personale oferă din ce în ce mai mult posibilitatea de a conecta clienţii şi magazinele, aproape jumătate acceptând că big data va avea un impact pozitiv asupra acestui sector. Aşadar, ce înseamnă acest mediu personalizat pentru viitorul retailului?

Evoluţia retailului fizic

Pe lângă revoluţia digitală determinată de date, elementul fizic al retailului va trebui să evolueze pentru a ţine pasul. Peste jumătate din cei chestionaţi în cadrul cercetării Epson sunt de părere că un viitor fără magazine în zonele aglomerate nu este plauzibil. Acest lucru reprezintă un obstacol semnificativ pentru un sector afectat de provocarea echilibrării nevoii de spaţiu fizic faţă de concurenţa digitală.

Angajaţii europeni estimează că 56 la sută din deciziile de cumpărare vor fi luate în magazin până în 2025. Acestea sunt magazine care, conform unui procent de 51 la sută dintre respondenţi, vor evolua devenind spaţii în care oamenii se adună pentru a împărtăşi experienţe cu ceilalţi.

Într-un mod similar, livrarea fizică a produselor se va adapta odată cu acest nou val de tehnologie. Patruzeci şi şase la sută dintre angajaţi europeni din retail sunt de părere că tehnologia va permite magazinelor să nu mai aibă stocuri, ci, în schimb, vor fabrica produse personalizate pentru a satisface cererea imediată.

Retail augmentat

Se anticipează că realitatea augmentată (AR) va determina schimbări masive în retail. Şaizeci şi nouă la sută dintre cei intervievaţi sunt de acord că simularea produselor în orice mediu va ajuta clienţii să îşi imagineze utilizarea personalizată, AR oferind o experienţă senzorială unică pentru clienţi. În acelaşi timp, 57 la sută sunt de acord că AR va oferi o experienţă socială plăcută la cumpărături, creând o senzaţie de comunitate în jurul unor anumite mărci.

Conform lui Jonathan Reynolds, Director Academic al Institutului de Management în Retail din Oxford, AR şi realitatea virtuală sunt în prezent în vârful ciclului de conştientizare. Acesta afirmă că integrarea acestora în retail nu se va produce până când nu oferă un mecanism de încredere pentru experienţe zilnice. Cercetarea efectuată de Epson arată că, din perspectiva angajaţilor europeni din retail, această schimbare poate fi mult mai apropiată decât ne-am putea gândi.

Provocarea datelor

În pofida unui viitor ambiţios oferit de noile tehnologii din retail, atitudinile publice faţă de partajarea datelor pot reprezenta în continuare un obstacol. Clienţii s-ar putea să ezite să îşi ofere datele în schimbul experienţelor personalizate. În plus, 63 la sută dintre respondenţi sunt de părere că costul noilor tehnologii va oferi o provocare şi 40 la sută sunt de acord că lipsa unei instruiri pentru angajaţi ar putea avea, de asemenea, un impact.

Se pare că viitorul tehnologiilor aduce în primplan întrebări despre relaţia dintre retaileri şi clienţii acestora şi una la care trebuie să se răspundă este dacă retailerii vor realiza în întregime care sunt oportunităţile transformării tehnologice.

Doriţi mai multe informaţii?

Raportul complet conţine toate perspectivele, puteţi să îl descărcaţi de aici