Vă prezentăm profesorii viitorului

Rolul profesorilor în sala de clasă se schimbă pentru a maximiza beneficiile tehnologiei educaționale pentru forța de muncă de mâine

Vă prezentăm profesorii viitorului

Cine a fost cel mai bun profesor al dvs.?

Presupun că cei mai mulți dintre noi își pot aminti numele câtorva profesori preferați (și a câtorva mai puțin preferați). Elocvenți, autoritari, înțelegători, exigenți, agreabili – profesorii, la fel ca toată lumea, sunt de toate tipurile.

Însă, multe dintre principiile de bază ale procesului de instruire și ale relațiilor student-profesor s-au transmis de la generație la generație.

Acestea sunt pe cale să se schimbe și inovațiile în educație nu vor fi antrenate de modificarea atitudinilor sociale, ci de tehnologie și de necesitățile mediului de lucru din viitor.

Mediul de lucru mai dinamic și mai avansat din punct de vedere tehnologic din anul 2025 va necesita un flux de lucru bazat pe colaborare, flexibil și care se adaptează confortabil la aptitudini și roluri noi. Metaeducația sau arta de a fi autodidact va fi o aptitudine indispensabilă.

Prin urmare, obiectivul educației și rolul profesorilor se schimbă.

Un „ghid de pe margine”, nu „un înțelept pe scenă”.

În cadrul celei mai recente cercetări cu privire la impactul tehnologiilor în sectoarele cheie, Epson a rugat 17 lideri de opinie să descrie normele educaționale din 2025. Aceste ipoteze au fost apoi testate printre liderii și angajații din sectoarele cheie.

Russel Stannard, specialist în educație și fondator al www.teachertrainingvideos.com a anticipat că „va exista o transformare a aptitudinilor în învățământ, pe măsură ce profesorii vor deveni mai mult un «ghid de pe margine», nu un «înțelept pe scenă»”.

70% dintre angajații europeni au fost de acord cu această interpretare, preconizând că profesorii își vor asuma rolul de ghidare a studenților de-a lungul procesului de studiu. 64% au fost de acord că, în sistemul educațional din viitor, accentul se va pune pe implementarea aptitudinilor informatice și analitice.

Această transformare va fi susținută de o serie de tehnologii noi, precum proiectoare interactive, imprimante 3D, realitate augmentată și cobotică (robotică bazată pe colaborare), care vor facilita un amestec din ce în ce mai variat între studiul online și cel offline. De exemplu, realitatea augmentată va permite ca anumite demonstrații științifice să fie mai practice, mai sigure și să dureze mai puțin timp pentru a se putea încadra în planul unei lecții.

Conform David White, șeful departamentului de studiu digital, Universitatea de arte din Londra, „predarea modului de utilizare a tehnologiilor este depășită; predarea aptitudinilor practice și înzestrarea studenților cu capacitatea de a utiliza diferite platforme interschimbabile reprezintă viitorul”.

Beneficiile unui „ghid de pe margine”

Pe măsură ce profesorii devin mai puțin responsabili pentru transmiterea cunoștințelor, ei vor putea să-și asume mai bine rolul paralel de life coach. Prin urmare, 72% dintre europeni se așteaptă ca învățământul să devină mai adaptat și mai personalizat către individ.

Se preconizează, de asemenea, că educația va deveni mai dinamică și mai eficientă până în 2025. 71% dintre cei chestionați sunt de acord că „studiul combinat” și utilizarea combinată a resurselor de învățare online și offline vor contribui la atingerea acestui obiectiv.

Profesorii trebuie ajutaţi să se adapteze la noile priorități

Profesorii se află în avangarda viitoarei transformări a culturii mediului de lucru.

Pentru a ajuta la dezvoltarea abilităților solicitate de mediul de lucru de mâine, profesorii de azi trebuie să-și adapteze propriile capacități și abordări în deceniul următor. Acest lucru nu va fi lipsit de provocări.

În timp ce 63% dintre europeni au o atitudine pozitivă cu privire la implementarea tehnologiei, 61% consideră, de asemenea, că profesorii nu au în prezent capacitatea de a înzestra studenții cu abilitățile necesare pentru utilizarea tehnologiei care va fi integrată în educație în deceniul următor.

În cercetarea noastră a fost identificate, de asemenea, o serie de amenințări suplimentare la adresa calității educației viitoare. Dintre acestea, cea mai mare proporție a celor chestionați au fost de acord că finanțarea (47%), instruirea profesorilor (40%) și tehnologia învechită (34%), ar putea fi factori care pot limita adaptarea școlilor și profesorilor la noile priorități educaționale.

Profesorul preferat din viitor

Ceea ce reiese limpede din cercetarea noastră este importanța colaborării dintre profesori, decidenți politici, companiile din domeniul tehnologiei și școli pentru a facilita o punte între normele educaționale de azi și cele din 2025.

Cu toate acestea, pare limpede și faptul că profesorii preferați din viitor vor fi cei capabili să vorbească limba metaeducației, a studiului combinat și a obiectivelor lecțiilor personalizate.

În mod încurajator, 60% dintre profesorii chestionați au sugerat că ar fi dispuși să se recalifice pentru acest rol viitor.

Doriți mai multe informații?

Raportul complet conține toate perspectivele, puteți să îl descărcați de aici: