Studiu: Șase din zece angajați din companiile românești lucrează peste program

Cercetarea realizată la comanda Epson Europe indică faptul că un angajat român lucrează în medie peste program 6,2 ore pe săptămână.

Studiu: Șase din zece angajați din companiile românești lucrează peste program

  • Cercetarea realizată la comanda Epson Europe indică faptul că un angajat român lucrează în medie peste program 6,2 ore pe săptămână
  • Același studiu arată ca angajații români consideră mai eficiente orele de lucru petrecute la birou și nu în mediul de lucru de acasă

București 11 aprilie 2017 – Un studiu realizat la comanda Epson Europe în 14 țări din zona EMEA relevă faptul că 65% dintre angajații români lucrează peste program. Mai mult decât atât, angajații petrec în medie peste program 6,2 ore pe săptămână. Cu toate acestea, 91 dintre respondenții din România sunt în general mulţumiţi de locul lor de muncă și susţin că echilibrul dintre muncă şi timpul liber este aproape perfect. 

Acest timp suplimentar este generat de o combinaţie între presiunea sarcinilor de lucru şi activitatea opţională suplimentară.  Un procent remarcabil de 39% dintre angajaţii români respondenți la studiu admit că „pur şi simplu nu au suficiente ore la dispoziţie pentru a finaliza sarcinile de lucru” şi 42% indică faptul că cerinţele de lucru, precum întâlnirile, raportarea şi administrarea interferează cu activitatea lor principală. Totuşi, potrivit cercetării, în timpul orelor petrecute peste programul de lucru se obţin cele mai bune performanţe, angajaţii români citind e-mailurile necitite (39%), revizuind sarcinile finalizate/viitoare (41%) şi citind materiale pentru a-şi îmbunătăţi cunoştinţele/aptitudinile profesionale (38%).

Cercetarea sugerează, de asemenea, că timpul suplimentar este utilizat pentru a permite crearea unui mediu de lucru dinamic în timpul programului de lucru, 37% admiţând că le place să discute şi să socializeze la muncă şi de aceea lucrează ore suplimentare pentru a-şi finaliza sarcinile. Acest lucru este susţinut în continuare de faptul că 87% dintre angajaţi sunt de acord cu interacţiunea socială la locul de muncă.

„Satisfacţia angajaţilor este un element esenţial care nu ar trebui trecut cu vederea în mediul de afaceri competitiv din prezent”, a declarat Simona Decuseară, Sales and Marketing Manager Epson România şi Bulgaria. „Organizaţiile pot întotdeauna să facă mai multe pentru a încuraja o cultură pozitivă a muncii, sporind mulţumirea angajaţilor, iar această cercetare oferă o perspectivă asupra gestionării timpului, asupra presiunii şi priorităţilor angajaţilor din prezent.”

Cercetarea relevă și faptul că multe dintre companii nu s-au aliniat tendințelor în privința programului de lucru flexbil. Mai mult decât atât, majoritatea respondenților români (42%) spun că munca de la birou oferă cel mai mare grad de eficiență.

Studiul sugerează că doar 5% din totalul persoanelor chestionate în România lucrează în mod regulat de acasă , 22% spun că lucrează de acasă cel puţin una sau două zile pe săptămână, iar 10% trei sau patru zile pe săptămână.  21%  dintre angajaţii chestionaţi spun că organizaţia lor nu permite în prezent lucrul de acasă.

 „ Deşi nu toate organizaţiile sunt pregătite să integreze aceste modificări în modelele de lucru, pe măsură ce mediul de recrutare din EMEA devine din ce în ce mai competitiv în 2017, este posibil ca acestea să se confrunte cu o alegere clară. Companii care manifestă reticenţă faţă de lucrul flexibil ca parte din beneficiile pentru angajaţi pot fi foarte afectate de situaţia actuală a pieţei de talente, deoarece devine din ce în ce mai greu să găsească candidaţi calificaţi în regiune”, a adăugat Simona Decuseară.

Detaliind motivele pentru care lucrul de acasă este atât de atractiv pentru angajaţi, 29% dintre cei chestionaţi au declarat că acest fel de a lucra le îmbunătățește echilibrul între muncă şi timpul liber, un factor cheie pentru păstrarea angajaţilor şi 17% au observat că lucrul de acasă le-a permis să elimine timpul alocat deplasării din ziua de lucru.

În România, studiul a fost realizat pe un eșantion de 100 de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani. Cel mai mulți dintre respondenți sunt angajați în sectorul privat, în companii din București și au poziții de middle-management.

-Sfârşit-

Note pentru editor

Despre Epson
Epson este un lider global în tehnologie, dedicat conectării oamenilor, lucrurilor şi informaţiilor, prin intermediul tehnologiilor sale originale eficiente, compacte şi precise. Având o gamă de produse care cuprinde de la imprimante cu jet de cerneală şi sisteme de imprimare  digitală până la proiectoare 3LCD, ochelari inteligenţi, sisteme de detecţie şi roboţi industriali, compania se concentrează asupra stimulării inovaţiilor şi depăşirii aşteptărilor clienţilor în ceea ce priveşte imprimantele cu jet de cerneală, comunicarea  vizuală, echipamentele portabile şi robotica.


Condus de Seiko Epson Corporation din Japonia, Grupul Epson are aproape 73.000 de angajaţi în 91 de companii din întreaga lume şi se mândreşte cu contribuţiile aduse comunităţilor în care operează şi cu eforturile permanente de a reduce impactul asupra mediului.

http://global.epson.com/

Despre Epson Europe

Epson Europe B.V., cu sediul la Amsterdam, este sediul central regional al Grupului pentru Europa, Orientul Mijlociu, Rusia şi Africa. Cu 1.700 de angajaţi, vânzările Epson Europe pentru anul fiscal 2015 au fost de 1.577 milioane de Euro. http://www.epson.ro

Programul „Viziunea ecologică 2050”  

http://eco.epson.com/

Despre studiu

Studiul a fost efectuat online de Coleman Parkes din octombrie 2016 până în ianuarie 2017.

Profil audienţă: IMM-uri (10-250 angajaţi). Angajaţi care utilizează regulat imprimantele (cel puţin o dată săptămânal)

2.400 de interviuri în total.

Cu lucrători din birouri din Republica Cehă, Slovacia, Polonia, Ungaria, România, Belgia, Danemarca, Finlanda, Olanda, Norvegia, Suedia, Africa de Sud, Israel şi Grecia.

Un total de n=2.400 lucrători în birouri au completat sondajul până acum. Împărţirea celor care au completat sondajul din fiecare ţară este următoarea: Republica Cehă (250), Slovacia (250), Polonia (200), Ungaria (200), România (100), Belgia (200), Danemarca (100), Finlanda (100), Olanda (200), Norvegia (100), Suedia (200), Africa de Sud (200), Israel (200), Grecia (100).

A fost aplicată convenţia standard pentru rotunjire şi, prin urmare, unele totaluri nu sunt de 100%.