Deși clienţii și angajaţii lor consideră aceste aspecte relevante, mai puțin de un sfert dintre companii au considerat sustenabilitatea și problemele sociale priorități de top 3 în 2020, însă așteptările post Covid sunt încurajatoare

Un nou raport al indexului de sustenabilitate de la Epson

Deși clienţii și angajaţii lor consideră aceste aspecte relevante, mai puțin de un sfert dintre companii au considerat sustenabilitatea și problemele sociale priorități de top 3 în 2020, însă așteptările post Covid sunt încurajatoare

• Noul raport de indexare Epson analizează așteptările legate de sustenabilitate în timpul și după Covid, precum și impactul asupra afacerilor

• Raportul dezvăluie prioritățile în schimbare, diferenţele de opinii dintre părțile interesate, precum și factorii declanșatori regionali și cei specifici generațiilor

Un nou raport de indexare lansat de Epson analizează prioritățile în schimbare și așteptările legate de sustenabilitate și considerentele sociale, acum și după Covid. Raportul încearcă să identifice nu numai acțiunile companiilor, ci și oportunitățile și amenințările care rezultă din așteptările clienților și ale angajaților lor. De asemenea, sunt analizate variațiile demografice și regionale.

Raportul include constatările rezultate din cercetările desfășurate în lunile de vară ale pandemiei Covid prin intervievarea a peste 4.000 de respondenți din Europa și Orientul Mijlociu despre acțiunile și atitudinile lor privind sustenabilitatea [1]. Aceasta a fost urmată de o serie de evenimente de dezbatere organizate în ultimul trimestru al anului 2020 pentru a examina descoperirile respectivelor cercetări. 

 

[1] Cercetare efectuată în numele Epson de B2B International, iunie 2020

 

„Pentru Epson, sustenabilitatea a reprezentat o piatră de temelie a funcțiilor afacerii, atât în proiectarea, cât și în fabricarea produselor pe care le realizăm, precum și în cadrul propriilor noastre comportamente și operațiuni comerciale. Nu credem că suntem singuri în eforturile pentru o abordare mai durabilă a afacerii, însă pandemia a schimbat o mulțime de priorități”, comentează Darren Phelps, Vicepreședintele Epson Europe. 

„Am dorit să învățăm și să ne adaptăm împreună cu partenerii și consumatorii noștri pentru a stabili unde poate tehnologia alinia și ajuta planurile de sprijin pentru un viitor mai viabil din punct de vedere economic și mai sustenabil. Acest raport împărtășește perspectivele pe care le-am dobândit, atât în ​​ceea ce privește acțiunile curente, cât și cele planificate, precum și așteptările părților interesate care pot avea impact asupra succesului afacerii.”

Concluzii-cheie:

  • În timpul crizei Covid, mai puțin de un sfert din companiile din Europa și Orientul Mijlociu au inclus sustenabilitatea și problemele sociale în primele lor trei priorități
  • Acest lucru a fost în contradicție cu populația generală, problemele sociale și de mediu fiind considerate importante de 71% (atât în calitate de clienți, cât și ca angajați)
  • Iar 83% au susținut că acreditările de mediu și sociale ale produselor și serviciilor pe care le achiziționează personal au fost importante
  • Atât angajaţii care lucrează  de la birou, cât și cei care lucrează de acasă au declarat că factorii de mediu trebuie să joace un rol-cheie în produsele furnizate pentru a fi utilizate (70% afirmând că tehnologiile de lucru la domiciliu trebuie să fie durabile, eficiente din punct de vedere energetic sau să permită reducerea deșeurilor)
  • În același timp, 81% dintre angajați au dezvăluit că este important pentru ei ca angajatorul lor să susțină problemele sociale și de mediu
  • Factorii de decizie din domeniul IT conduc atunci când vine vorba de planificarea eficientă pentru viitor a protejării mediului. Acest lucru va sprijini, fără îndoială, companiile care doresc să acorde prioritate acestor probleme după Covid și să încerce să se alinieze mai bine la așteptările părților interesate, respectiv ale clienților și ale angajaților
  • Diferențele regionale și între generații sunt evidente, însă majoritatea este de acord că există avantaje comerciale în acțiunile societale și sustenabile

 

Detalii suplimentare:

Poziția cu privire la sustenabilitate - acum și după Covid

Este de înțeles că noile presiuni provocate de pandemia de Covid au făcut ca multe companii să-și reprioritizeze activitatea. În mod dezamăgitor, sustenabilitatea și problemele sociale au fost aparent ignorate, 76% confirmând că acestea nu s-au încadrat în primele trei priorități de afaceri. Mai pozitiv, se așteaptă un nou focus odată cu sfârșitul crizei, 65% afirmând că aceste probleme vor deveni mai importante după Covid.

 

Sustenabilitatea și eficiența costurilor pot merge mână în mână atunci când vine vorba de tehnologiile de birou. Dar aceste soluții sunt adesea trecute cu vederea prin tendințele macro, cum ar fi turbinele eoliene și panourile solare, ceea ce duce la impresia că sustenabilitatea poate fi inaccesibilă și costisitoare.

 

Factorii de decizie IT sunt probabil campioni pentru sustenabilitate

Factorii de decizie IT conduc atunci când vine vorba de planificarea viitoare pozitivă, 79% anticipând că importanța problemelor sociale și de mediu va spori după Covid.  Acest lucru poate fi explicat prin faptul că au o mai bună înțelegere și cunoștințe privind soluțiile tehnologice simple la dispoziția lor și sunt mai bine poziționați atât pentru a le implementa, cât și pentru a le urmări impactul.

 

„Știm deja că tehnologia cu jet de cerneală are beneficii uriașe pentru mediul înconjurător față de tehnologia laser și susținem de mai mulți ani schimbarea în acest sens”, afirmă Darren Phelps. „Foarte simplu - dacă toate imprimantele laser din Europa ar fi schimbate cu imprimante Epson business cu jet de cerneală, cu tehnologia fără încălzire, am putea economisi suficientă energie anual pentru a reduce emisiile de CO2 cu 410 milioane de kilograme și pentru a scădea costurile cu energia cu până la 152 milioane EUR în fiecare an [1]

 

[1] Pe baza calculelor Epson. Metodologie verificată de TÜV Rheinland, pe baza „Consumului de energie tipic”, definită în baza și/sau simulată cu referire la procedura de testare Energy Star și exprimată în kWh pe an. Modele identificate utilizând IDC HCP tracker T2 2019 (date pentru perioada T1 2015 - T4 2018) și baza instalată 2018 privind companiile din UE22 raportate de IDC („Baza instalată de Vertical, T2 2019”). Calculele comparative pot fi găsite aici: https://www.epson.eu/neop-footnotes

 

Oportunitatea reprezentată de sustenabilitate

Există, de asemenea, beneficii mai puțin tangibile pentru companiile care rămân angajate în eforturile sociale și de mediu, 82% dintre factorii de decizie și 78% dintre non-factorii de decizie consideră că aceste eforturi pot avea un impact semnificativ asupra performanței afacerii. 

  • 44% cred în percepția mărcii
  • 40% cred în loialitatea angajaților
  • 38% cred în productivitatea forței de muncă

În plus, dintre cei care se concentrează pe eforturile sociale și de mediu, 86% se așteaptă să vadă creșterea profiturilor în următorul an/în următorii cinci ani.

În calitate de consumatori sau clienți, 83% dintre respondenți susțin că acreditările sociale și de mediu ale produselor și serviciilor pe care le achiziționează personal sunt importante. Iar acești factori sunt importanți pentru 81% dintre angajați, care doresc să vadă că sunt susținuți de angajatorul lor. Un factor critic atunci când vine vorba de planificarea viitoare a forței de muncă.

Angajații, indiferent de vârstă, doresc să se acorde o atenție sporită echipamentelor (acasă și la birou)

Când vine vorba de produsele furnizate, angajații doresc să vadă eforturi pe linia sustenabilității făcute și în acest sens, 70% susținând că este esențial ca produsele să fie construite pentru a rezista, eficiente din punct de vedere energetic și/sau să permită reducerea deșeurilor.

Și, în timp ce diferența generațională este evidentă - peste 76% dintre cei sub 22 de ani și 71% dintre cei cu vârste între 23 și 37 de ani se așteaptă ca problemele sociale și de mediu să devină din ce în ce mai importante după Covid, comparativ cu 55% cu vârsta de 54 de ani și peste - segmentul cel mai în vârstă este cel care conduce cererea de eficiență energetică, durabilitate și reducere a deșeurilor pentru produse.

 

Aflați mai multe și accesați Raportul de indexare aici: xxxx

 

Sfârşit

Note pentru editor

Aflați mai multe despre ceea ce face Epson pentru a susține sustenabilitatea: https://www.epson.eu/greenreport