9 din 10 angajați români sunt preocupați de conservarea mediului, dar companiile ezită să se implice din cauza costurilor

Organizațiile din România nu acordă suficientă importanță beneficiilor financiare și CSR oferite de noile tehnologii Schimbarea tehnologiei de printare ar putea reduce semnificativ consumul de energie, costurile și deșeurile

9 din 10 angajați români sunt preocupați de conservarea mediului, dar companiile ezită să se implice din cauza costurilor

București, 29 august 2017 – 97% dintre angajații români susțin inițiativele de tip CSR în domeniul protecției mediului, totuși companiile ezită să le implementeze pe motive de cost, relevă un studiu realizat la comanda Epson Europe în rândul angajaților întreprinderilor mici și mijlocii din regiunea EMEA, inclusiv România.

Inițiativele de protecția mediului în companii sunt în continuare orientate către soluții cu efecte rapide, cum ar fi reciclarea hârtiei sau reducerea energiei, despre care 59% dintre respondenții români spun că sunt deja implementate în companiile lor. Însă oportunitățile pe termen lung care pot avea impact pozitiv asupra afacerilor din puncte de vedere economic – cum ar fi evaluarea tehnologiilor folosite - nu sunt luate în calcul. 41% dintre respondenții români au declarat că organizația lor monitorizează consumul de energie și impactul asupra mediului, dar doar o treime sunt atente la reducerea amprentei de carbon. Un procent similar, de 34% au afirmat că organizațiile din care provin folosesc electricitate din surse regenerabile.

Abordarea strategică a politicilor de mediu în organizații nu reprezintă o prioritate pe agendele companiilor, acestea fiind asociate cu un efort de timp și cost pe care companiile spun că nu îl pot susține. Astfel, 14% dintre respondenți spun că protecția mediului ar putea deveni o prioritate pentru compania în care lucrează doar dacă nu ar implica niciun cost. Totuși, 44% dintre respondenți consideră că importanța acordată de companiile lor problemelor de mediu și sustenabilității măsurilor adoptate a crescut în ultimul an, în timp ce 22% dintre aceștia recunosc că astfel de eforturi se fac în companie numai pentru a respecta cerințele legislative.

În contextul în care adoptarea tehnologiei este în creștere la nivel de organizații și industrii, în general, alegerea soluției tehnologice potrivite poate genera impact pozitiv pe termen lung asupra mediului și a indicatorilor financiari. 

Tehnologiile și tehnicile de imprimare folosite reprezintă unele dintre modalitățile prin care întreprinderile pot face economii. Angajații români se așteaptă ca productivitatea lor să scadă, în medie, cu 28% dacă imprimarea devine indisponibilă în cadrul organizației, însă există oportunități de îmbunătățire a practicilor de tipărire. Studiul mai arată că 47% dintre documentele printate sunt imediat aruncate sau folosite pe termen scurt și chiar că 5% dintre respondenți nu își mai recuperează printurile din imprimantă, ceea ce indică faptul că ar trebui revizuite regulile de imprimare, dar și un mai bun control asupra gestionării imprimantelor.

“Există pe piață soluții cu impact imediat asupra bugetului organizației, dar și asupra mediului. Tot ce trebuie să facă organizațiile, așa cum relevă și studiul, este să reevalueze tehnologia pe care au o și să stabileasca cât de eficientă mai este pentru business, iar dacă sunt în stadiul în care fac prima alegere să analizeze atent beneficiile oferite de soluțiile de imprimare disponibile. Raportul arată că mai puțin de jumătate dintre respondenți au imprimante duplex drept standard în companie. Doar prin rezolvarea acestei cerințe, consumul de hârtie se reduce la jumătate, comparativ cu tehnologia laser. La aceasta se adaugă reducerea consumului de energie de până la 96%, respectiv 94% în ceea ce priveşte deșeurile prin utilizarea tehnologiei cu jet de cerneală de la Epson, comparativ cu cea laser. Pe lângă acestea, serviciile de gestiune a imprimării permit analiza și controlul volumelor de imprimare și al costurilor", a declarat Simona Decuseară, National Sales Manager la Epson România şi Bulgaria.

În timp ce 97% dintre angajați consideră importantă protecția mediului, doar 14% dintre companii refuză orice inițiativă ecologică. Mai buna conștientizare din partea companiilor a impactului inițiativelor de mediu asupra business-ului reprezintă element cheie în creșterea adopției tehnologiilor eco.  În viitor, tehnologii cum ar fi PaperLab de la Epson, un sistem de fabricare a hârtiei în birou capabil să producă hârtie nouă din hârtie reziduală, cu utilizare minimă de apă, ar putea schimba complet modul în care reciclarea este abordată în organizații. În condițiile în care  59% dintre respondenții români declară că reciclarea e tot mai importantă la birou, sunt așteptate progrese importante atât pentru afaceri, cât și pentru mediu.

În România, studiul a fost realizat pe un eșantion de 100 de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani. Cei mai mulți dintre respondenți sunt angajați în sectorul privat, în companii din București și au poziții de middle-management.

Despre studiul realizat în toate cele 14 țări

Studiul a fost efectuat online de Coleman Parkes din octombrie 2016 până în ianuarie 2017.

Profil audienţă: IMM-uri (10-250 angajaţi). Angajaţi care utilizează regulat imprimantele (cel puţin o dată săptămânal) 2.400 de interviuri în total.

Cu lucrători din birouri din Republica Cehă, Slovacia, Polonia, Ungaria, România, Belgia, Danemarca, Finlanda, Olanda, Norvegia, Suedia, Africa de Sud, Israel şi Grecia.

Un total de n=2.400 lucrători în birouri au completat sondajul până acum. Împărţirea celor care au completat sondajul din fiecare ţară este următoarea: Republica Cehă (250), Slovacia (250), Polonia (200), Ungaria (200), România (100), Belgia (200), Danemarca (100), Finlanda (100), Olanda (200), Norvegia (100), Suedia (200), Africa de Sud (200), Israel (200), Grecia (100).

A fost aplicată convenţia standard pentru rotunjire şi, prin urmare, unele totaluri nu sunt de 100%.

Pentru informaţii suplimentare privind metodologia de cercetare sau serviciile de cercetare de piaţă ale companiei Coleman Parkes: research@coleman-parkes.co.uk