Indicele mediului de lucru sustenabil Epson B2B 2021

Descărcare PDF

Introducere: Acțiunile viitorului pentru sustenabilitate, astăzi

La începutul anului 2020, companiile și angajații lor erau deja conștiente de impactul deplasărilor în exces, de beneficiile muncii de la distanță și de rolul pe care tehnologia l-ar putea juca pentru a permite un spațiu de lucru mai eficient și mai durabil. Pandemia COVID nu a creat schimbarea, dar cu siguranță a accelerat-o.

Restricțiile ne-au arătat o frântură dintr-un viitor diferit. Volumele de trafic au fost reduse dramatic, îmbunătățind calitatea aerului și reducând poluarea fonică. Munca de la distanță bazată pe tehnologie a redus dependența energetică a companiilor și a îmbunătățit echilibrul angajaților dintre muncă și timpul liber. De asemenea, a accelerat schimbările în comportamentul și așteptările clienților în ceea ce privește ceea ce constituie o companie sustenabilă, bazată pe tehnologie.

Pe măsură ce intrăm într-o perioadă extinsă de recuperare, sustenabilitatea mediului va fi un ingredient vital pentru succesul companiilor. Indicele mediului de lucru sustenabil Epson B2B 2021 este primul dintr-o serie de studii comparative prin care companiile își pot evalua și măsura progresele de sustenabilitate.

Credem că rolul pe care tehnologia trebuie să îl joace în construirea de companii sustenabile este crucial. Având în vedere acest lucru, ne-am propus să înțelegem opiniile și pozițiile celorlalți. În colaborare cu compania de cercetare B2B International, am intervievat peste 4.000 de angajați din 26 de țări și am găzduit numeroase dezbateri pentru a explora, chiar și în mijlocul unei pandemii, apetitul pentru inițiative sustenabile. Ceea ce am aflat a fost încurajator. Aici, împărtășim informații din cercetarea noastră, alături de analiza tendințelor cheie și idei pe care fiecare companie le poate utiliza.

Darren Phelps
Vicepreședinte business sales la Epson Europe

3/4
Trei sferturi dintre angajați doresc să se concentreze mai mult pe problemele sociale și de mediu, după COVID.
4/5
angajatori consideră că rolul sustenabilității în afaceri este în creștere.

DAR

Doar
25% dintre angajați
și
29% dintre angajatori
cred că va fi încorporată 100% în planurile de întoarcere la locul de muncă și planurile de recuperare, după pandemie.

Angajații sunt mai entuziaști cu privire la munca la domiciliu decât angajatorii - de două ori mai mulți angajați decât angajatori doresc să păstreze modul de lucru flexibil.

 

Nu este nevoie să așteptați o „inițiativă majoră”. Companiile pot face schimbări de comportament și simple schimburi de tehnologie ASTĂZI.

70% dintre angajați doresc ca echipamentele de lucru la domiciliu să fie de lungă durată, eficiente din punct de vedere energetic sau cel puțin să reducă deșeurile.

Cultura influențează puternic gradul de reactivitate al companiilor la problemele sociale și de mediu.

2. Influențe naționale asupra atitudinilor față de sustenabilitate

Cultura joacă un rol important în perspectiva ecologică, dar companiile pot rupe stereotipurile cu o relativă ușurință.

Apetitul guvernului pentru sustenabilitate și cultura țării influențează cât de mult pot organizațiile să se implice în problemele sociale și de mediu. Poate că în analiza noastră pare că companiile din țările cu tradiție în sustenabilitate nu fac schimbări majore în practicile lor de lucru, dar acest lucru se datorează aproape sigur faptului că lucrul flexibil, materialele regenerabile și conștientizarea problemelor energetice sunt deja încorporate.

Țările cu un scor mai mic în indicele nostru (țările nordice, țările balcanice) sunt adaptate istoric la aceste probleme, în timp ce altele, de exemplu în Orientul Mijlociu, au început relativ recent să depună eforturi pentru a atinge obiectivele de sustenabilitate. Aceasta ar explica, de asemenea, de ce Grecia are scor atât de mare, în pofida faptului că este doar pe locul 25 în Indexul de performanțe de mediu din 2020, în comparație cu națiunile nordice, care sunt pe locurile unu, șapte, opt, nouă și, respectiv, 17. Este important să ne amintim că acest index este un instantaneu al atitudinilor și opiniilor persoanelor fizice și companiilor și nu ale ambiției naționale. Acestea fiind spuse, este interesant de văzut cum, pe măsură se realizează un progres colectiv, atitudinile devin mai puțin determinate, ceea ce ar putea fi un avertisment pentru o posibilă reducere a efortului.

 

Comentariu Epson:

În cazul în care există un istoric și o reputația cu privire la sustenabilitate, piețele ar trebui să aibă grijă ca acest lucru să nu ducă la autosuficiență. Am văzut că, într-o societate cu tradiție ecologică și de conștientizare socială, doar 25% dintre angajați au considerat sustenabilitatea esențială, în comparație cu procentul de 48% din Grecia. Poate că Grecia, ca națiune, se confruntă cu provocări continue pentru sustenabilitate, dar există un apetit clar pentru schimbare.

Darren Phelps
Vicepreședinte business sales la Epson Europe

„Există elemente importante impuse de guverne, care influențează sectorul electronicii și care fac presiuni pentru sustenabilitate. Furnizorii vor trebui să ia măsuri pentru a se asigura că îndeplinesc aceste obiective, iar schimbările se vor propaga prin lanțul de aprovizionare.”

Susanne Baker
director asociat, climă, mediu și sustenabilitate în cadrul companiei Tech UK.

Angajații din țările cu acreditări de sustenabilitate foarte dezvoltate tind să își clasifice foarte sus impactul asupra mediului și impactul social, în comparație cu cei fără astfel de acreditări:

A horizontal bar chart showing Germania at 33% and Țările Baltice at 13%
Germania33%
Italia33%
Franța31%
Olanda31%
Spania30%
Belgia29%
țările nordice29%
Orientul Mijlociu28%
Regatul Unit27%
Turcia25%
Europa Centrală/de Est18%
Grecia15%
Țările balcanice15%
Țările Baltice14%

„Investițiile viitoare ale Uniunii Europene trebuie să fie, de asemenea, legate de obiectivele integrate. Mă bucur că mediul de afaceri investește în soluții sustenabile, dar poate că și statul ar trebui să sprijine și să contribuie la obiectivele sustenabile.”

Lina Sabaitienė
ministru adjunct al energiei în Republica Lituania
 

Așteptați-vă ca impactul social și de mediu să fie mai important pentru companii după COVID:

Majoritatea angajaților

  1. Orientul Mijlociu (94%)
  2. Turcia (90%)
  3. Grecia (79%)

Cei mai puțini angajați

  1. țările nordice (47%)
  2. Țările balcanice (41%)

Sustenabilitatea ȘI eficiența costurilor merg mână în mână cu echipamentele de lucru la domiciliu - culturile locale influențează sentimentul angajaților:

Cele mai dorite

  1. Grecia (54%) Longevitate
  2. Germania (52%) Economie de energie
  3. Grecia (51%) Limitează deșeurile

Cel mai puțin dorite

  1. Belgia (37%) Longevitate
  2. Belgia (31%) Economie de energie
  3. Turcia (28%) Limitează deșeurile

Preocupări sociale și legate de mediu 100% încorporate în planurile de revenire la locul de muncă:

Cel mai probabil

  1. Orientul Mijlociu (40%)
  2. Germania (37%)

Cel mai puțin probabil

  1. Țările balcanice (14%)
  2. țările nordice (17%)

Preferința pentru lucrul de la distanță post-COVID este în creștere:

Cei mai dornici

  1. Țările de Jos (37%)
  2. Spania (35%)
  3. Belgia (34%)

Cel mai puțin dornici

  1. Țările balcanice (24%)
  2. Orientul Mijlociu (17%)
  3. Turcia (22%)

Companiile care au cele mai mari șanse să permită lucrul mixt:

Țările de Jos (24%), Spania (22%), Belgia (21%)

...și cel mai mare decalaj în ceea ce privește așteptările angajaților/angajatorilor cu privire la lucrul mixt:

Germania (-16%), Italia (-15%), Țările Baltice (-15%), Țările balcanice (-15%)

 

3: Satisfacerea așteptărilor clienților și angajaților

Sustenabilitatea este atât un motiv de mândrie, cât și unul de diferențiere pentru angajați.

Revenirea la locul de muncă și planurile de redresare post-COVID reprezintă o parte esențială a agendei de afaceri în 2021. Cu toate acestea, printre politicile dedicate celor mai bune practici de lucru la distanță, forțele de muncă nu cred că se iau suficiente măsuri în ceea ce privește aspectele sociale și de mediu.

Comentariu Epson:

Implicarea și păstrarea angajaților este mai mare în companiile cu obiective de sustenabilitate clar definite și aplicate. Cu toate acestea, există o percepție conform căreia acest lucru presupune anumite costuri. Nu trebuie să fie cazul. Modernizarea tehnologiei ajută companiile să funcționeze mai eficient și mai sustenabil.

Darren Phelps
Vicepreședinte business sales la Epson Europe
 

„Accentul principal va fi pus pe stabilizarea finanțelor corporative și a fluxului de numerar. Mediul și sustenabilitatea vor fi în fundal până când vom reveni la situația dinainte de COVID.” – Respondent anonim din cadrul unei cercetări, țările baltice, milenial, specialist, IT și tehnologie.

În mod clar, programele de redresare trebuie să sprijine sănătatea financiară a companiilor, bunăstarea angajaților și să țină cont în același timp de obiectivele de sustenabilitate.

Sustenabilitatea oferă un avantaj competitiv, îmbunătățind considerația față de marcă. Într-un studiu, 90% dintre produsele promovate în mod sustenabil și-au depășit concurenții convenționali. În plus, peste 70% dintre angajați aleg să lucreze într-o companie cu o agendă ecologică puternică.

75% doresc ca organizația lor să se concentreze mai mult pe problemele sociale și de mediu

Diferențele regionale în ceea ce privește convingerea că sustenabilitatea are un impact asupra performanțelor de afaceri:

Cea mai puternică convingere

  1. Grecia
  2. Orientul Mijlociu

Cea mai slabă convingere

  1. Țările nordice
  2. Țările baltice

Diferențe regionale în ceea ce privește atitudinile față de aspectele sociale și de mediu:

Cea mai mare atenție

  1. Turcia
  2. Orientul Mijlociu
  3. Grecia

Cea mai mică atenție

  1. țările nordice
  2. Țările Baltice
  3. Belgia

Nu toată lumea consideră că organizațiile pun sustenabilitatea în centrul deciziilor de achiziție: „Nu văd nicio mișcare în cadrul corporațiilor mai mari pentru a face din sustenabilitate prioritatea numărul unu. Statisticile pot fi uimitoare, dar clienții nu cumpără soluția din acest motiv.”

Mark Moore
Managing Director la iDoc Services, Regatul Unit

78% cred că certificările solide de sustenabilitate au un impact asupra percepției și performanței mărcii

 

Cei care cred că tehnologia ecologică ar trebui să fie utilizată pentru a îmbunătăți sustenabilitatea companiei lor:

A horizontal bar chart showing Turcia at 73% and țările nordice at 33%
Turcia73%
Orientul Mijlociu62%
Grecia63%
Italia57%
Spania55%
Germania43%
Franța48%
Regatul Unit48%
Țările balcanice45%
Țările de Jos35%
Europa Centrală/de Est45%
Belgia30%
Țările Baltice32%
țările nordice33%

„Tehnologia face comunicarea mai dinamică, oferă instrumente de lucru mai eficiente și reduce deșeurile. Cu toate acestea, aceasta trebuie să fie legată de cultura corporativă și de valorile fiecărei companii. Este o cale, nu o destinație. Prin urmare, este utilă doar dacă ajută echipa să fie mai fericită, mai agilă și orientată spre obiective.”

Marisa Tendero
CEO Noabrands, Spania

65% simt că sustenabilitatea va fi și mai importantă după COVID

4: Acțiuni ale angajatorului

Noile modalități de lucru impun noi cerințe privind infrastructura angajatorilor.

Trecerea către o organizație sustenabilă este un exercițiu de schimbare a culturii. Companiile pot lua decizii de achiziție sustenabile, dar aceasta este doar o parte a soluției. Acționarea în mod sustenabil implică îmbinarea progreselor tehnologice cu schimbarea comportamentală. Conducerea companiei este esențială.

Un studiu de la Harvard Business School anticipează că aproximativ 16% dintre angajați vor lucra de la distanță mult timp după ce amenințarea pandemiei dispare. Datorită trecerii către locul de muncă mixt, companiile trebuie să își reexamineze nevoile de infrastructură.

În cadrul companiei, factorii de decizie trebuie să colaboreze pentru a înțelege rolul din ce în ce mai important al problemelor cu impact social și de mediu asupra alegerilor lor. Cu atât de multe schimbări permise de tehnologie, nu este surprinzător faptul că cercetarea noastră a descoperit factorii de decizie IT sunt printre cei mai importanți.

 

Comentariu Epson:

Aceasta este o provocare pe termen scurt și lung. În perioada imediat următoare pandemiei, companiile vor analiza modul în care își vor echipa modelele hibride de forță de muncă. Pe termen lung, inovarea tehnologică va ajuta forța de muncă mixtă, stimulând în viitor atât sustenabilitatea, cât și eficiența.

Darren Phelps
Vicepreședinte business sales la Epson Europe

79% dintre factorii de decizie IT consideră că rolul problemelor sociale și de mediu în cadrul companiilor este în creștere, iar 75% dintre toți factorii de decizie din mediul de afaceri indică o creștere în acest sens.

Diferențe regionale în ceea ce privește importanța sustenabilității pentru companii după COVID-19:

Importanță maximă

  1. Orientul Mijlociu
  2. Turcia
  3. Grecia

Importanță minimă

  1. Țările Baltice
  2. țările nordice

Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre angajatori cred că tehnologia ecologică va îmbunătăți sustenabilitatea lor în general.

41% vs 83%

„Companiile și-au schimbat fluxurile de lucru în timpul pandemiei și, în mare parte, acestea vor rămâne la fel în viitor. Lucrul de acasă schimbă fluxul de documente și de comunicare, astfel încât găsirea celei mai bune tehnologii reprezintă atât o oportunitate, cât și o provocare. Acesta va trebui să fie compact, eficient din punct de vedere energetic, fiabil și să necesite mai puține consumabile pentru a evita lucrările de service și pentru a nu genera deșeuri.”

Cristian Chelu
CHR Electronics Brașov, România.

Preferință de lucru la distanță

Angajații din Olanda, Spania, Belgia și Germania preferă cel mai mult să lucreze de la distanță.

Angajații din Orientul Mijlociu, Europa Centrală/de Est și Turcia preferă cel mai puțin să lucreze de la distanță.

 

Angajații care cred că angajatorul lor a integrat pe deplin sustenabilitatea în politicile de revenire la lucru și redresare:

A horizontal bar chart showing the Orientul Mijlociu at 40% and Țările balcanice at 14%
Orientul Mijlociu40%
Germania37%
Turcia34%
Italia33%
Regatul Unit29%
Franța29%
Țările de Jos25%
Spania21%
Belgia21%
Țările Baltice21%
Europa Centrală/de Est20%
Grecia17%
țările nordice17%
Țările balcanice14%

Coronavirus a încurajat peste 50% dintre factorii de decizie să acorde mai multă atenție problemelor sociale și de mediu.

Diferențe regionale în ceea ce privește prioritizarea obiectivelor sustenabile:

Prioritatea cea mai mare

  1. Germania
  2. Italia

Prioritatea cea mai mică

  1. Țările balcanice
  2. Țările Baltice
  3. Grecia
 

5: Rolul tehnologiei

Adoptarea sustenabilității nu trebuie să aducă schimbări majore.

Multe companii recurg implicit la idei privind „imaginea de ansamblu” atunci când li se pun întrebări despre sustenabilitate: panouri solare sau parcuri auto electrice, de exemplu. Acestea par schimbări majore și scumpe. În realitate, există multe schimbări sustenabile mai simple, care pot face o mare diferență pentru succesul ecologic și financiar al unei companii.

Comentariu Epson:

O simplă trecere de la imprimarea cu laser la tehnologia cu jet de cerneală business Epson fără căldură ar putea economisi companiilor europene suficientă energie anual pentru a alimenta 800.000 de mașini electrice timp de un an, pentru a reduce 152 de milioane de Euro din costurile de energie și pentru a reduce emisiile de CO2 cu 410 de milioane de kilograme, o cantitate care ar necesita de obicei 19 milioane de copaci pe an pentru a fi absorbită. Pe lângă beneficiile de mediu obținute din reducerea timpului de navetă și a cerințelor de energie din creșterea volumului de muncă la domiciliu, companiile pot continua să facă alegeri sustenabile, care să îmbunătățească atât amprenta de carbon, cât și rezultatele financiare.

Darren Phelps
Vicepreședinte business sales la Epson Europe
 

Una folosește materiale reciclate sau cu impact redus. Alternativ, alegeți un element de lungă durată care utilizează energia în mod eficient și nu produce aproape deloc deșeuri. De exemplu, iluminatul poate compensa 20-50% din costurile de energie. Prin trecerea la becuri cu LED și instalarea senzorilor, o companie a economisit 9.400 de lire sterline pe an și și-a redus emisiile de CO2 cu 36 de tone anual.

Încurajarea comportamentelor sustenabile, ar fi imprimarea numai atunci când este necesar, este importantă, dar alegerea celei mai bune tehnologii pentru necesitățile companiei este, de asemenea, esențială. Imprimantele reprezintă aproximativ 10% din consumul de energie al unei companii, astfel încât alegerea unuia care oferă calitate și sustenabilitate este esențială.

„Trebuie să analizăm modul în care energia electrică și sistemele electronice se încadrează într-o economie circulară; trebuie să trecem de la modelul de a lua, produce, elimina la unul în care produsele sunt în uz pentru cât mai mult timp posibil și sunt reparate și întreținute și au niveluri mai ridicate de eficiență energetică.”

Susanne Baker
director asociat, climă, mediu și sustenabilitate în cadrul companieiTech UK

79% dintre liderii IT consideră că problemele sociale și de mediu au un rol mai important

Dovezi anecdotice din sondajul nostru arată că numeroși angajați încă nu pot vedea modul în care tehnologia poate îmbunătăți impactul lor asupra mediului

„Suntem o administrație pentru școli serale, astfel încât tehnologia nu utilizează altceva decât computerele noastre. Diferența pe care o putem face este limitată.”

Țările nordice
persoanele în vârstă, marketing, educație

16% dintre angajați se așteaptă să vadă mai multe tehnologii fără contact sau inteligente la locul de muncă 21% se așteaptă la mai multe dispozitive pentru mai puțini utilizatori

 

Cele mai probabile domenii în care se vor putea observa schimbări în utilizarea dispozitivelor după Covid:

A horizontal bar chart showing Turcia at 91% and țările nordice at 30%
Orientul Mijlociu91%
Spania84%
Turcia80%
UK76%
Italia74%
Franța70%
Belgia69%
Grecia68%
Olanda66%
Germania62%
Europa Centrală/de Est49%
Țările balcanice42%
țările nordice36%
Țările Baltice30%

Cele mai probabile domenii în care se vor putea observa schimbări în utilizarea dispozitivelor:

  1. IT și telecomunicații
  2. servicii profesionale și de afaceri
  3. construcții și inginerie

Cel mai puțin probabil domenii în care se vor putea observa schimbări în utilizarea dispozitivelor:

  1. Asistență medicală
  2. guvern și sectorul public
  3. retail și logistică

Eficiența energetică, longevitatea și cantitățile minime de deșeuri sunt așteptările de top ale angajaților în ceea ce privește sustenabilitatea.

Cele mai solicitate:

  1. Grecia
  2. Germania

Cele mai puțin solicitate:

  1. Țările balcanice
  2. Belgia

„Oamenii au impresia că impactul tehnologiei sustenabile este mic, dar dacă fiecare dintre noi face ceva mic, impactul ar putea fi mare.”

Cristian Popa, Expert Copy Service, România

6: Revenirea la locul de muncă

Siguranța, eficacitatea și sustenabilitatea influențează puternic succesul la locul de muncă din viitor.

Nu există nici o îndoială că angajații văd acum viața lor de lucru în mod diferit după COVID. După ce au observat posibilele îmbunătățiri ale calității vieții, comportamentele sustenabile și echilibrul dintre viața profesională și cea privată, angajații sunt dornici să vadă aceste câștiguri menținute și îmbunătățite în continuare.

Cu toate acestea, dintre numeroasele considerente pe care angajatorii le-au inclus în planurile de revenire la locul de muncă și redresare, cele de mediu și sociale nu par să fie foarte sus pe lista lor de priorități.

Angajații preferă munca de la distanță mai mult decât companiile care îi angajează, ceea ce ar putea duce la nemulțumire dacă așteptările nu sunt gestionate. Cei care sunt capabili să mențină modelul de lucru la distanță sunt, de asemenea, conștienți de necesitatea de a obține tehnologie din surse responsabile pentru lucrul acasă. Aceasta deoarece, în pofida facilităților fiscale și a altor inițiative, angajații își folosesc propriile resurse energetice de acasă.

 

Comentariu Epson:

Siguranța personală este pe agenda angajaților și aceștia vor căuta modele de lucru mai inteligente și tehnologie partajată, care permite interacțiuni fără atingere, ar fi imprimarea la distanță, lucrările de service în afara unității sau evitarea atingerii echipamentelor utilizate de mai multe persoane.

Darren Phelps
Vicepreședinte business sales la Epson Europe

Angajatorii sunt puțin mai încrezători în sustenabilitatea lor decât angajații:

25% dintre angajați consideră că preocupările sociale și de mediu sunt 100% integrate în planurile de revenire la locul de muncă vs 29% dintre angajatori.

Angajații sunt de mai mult de două ori mai dornici să adopte lucrul de la distanță decât angajatorii lor:

28% dintre angajați
vs
12% dintre angajatori

„Criza de sănătate COVID a accelerat tendințele existente în societatea noastră și a dezvăluit oportunitatea de a avansa către un model economic și social mai productiv, mai divers și mai ecologic.”

Albert Carné,
Director Corporativ de Sustenabilitate în cadrul Banc Sabadell, Spania
 

58% Mai mult de jumătate (58%) din angajații care revin se așteaptă ca echipamentele comune să fie revizuite

Icons of a lightbulb, a plug with leaves on the cable, and a tied bag with the recycling logo

Angajații care lucrează de la distanță doresc să-și aducă contribuția la sustenabilitate:

70% cred că cel puțin un element dintre longevitate, eficiența energetică și reducerea deșeurilor este important în tehnologia pentru lucrul acasă.

 

7: Nuanță de maturitate generațională și în afaceri

Angajații și clienții mai tineri vor fi vocile dominante în următorul deceniu.

Vârsta are un impact important asupra modului în care organizațiile răspund imperativului sustenabilității, dar, după cum demonstrează cercetarea noastră, nu se rezumă totul la vârsta respondentului. „Mai în vârstă” tinde să însemne mai rezistent la problemele sociale și de mediu, în timp ce „mai tânăr” este adesea mai receptiv.

Comentariu Epson:

Persoanele mai în vârstă nu ar trebui să fie considerate „nesustenabile”. În pofida ambivalenței față de problemele sociale și de mediu, atât angajații mai în vârstă, cât și companiile mai mature au apreciat foarte mult longevitatea, eficiența energetică și reducerea deșeurilor.

Darren Phelps
Vicepreședinte business sales la Epson Europe
 

„Tot mai mulți mileniali au afaceri și devin factorii de decizie în companii, de aceea iau sustenabilitatea în serios”, Mark Williams, director corporativ si de sustenabilitate la BlueLeaf, Regatul Unit.

Organizațiile mai consacrate (peste 10 ani) și persoanele mai în vârstă (cel puțin 54 de ani) au fost cele mai puțin susceptibile de a da importanță problemelor sociale și de mediu, în timp ce generația Z (sub 22 de ani) și milenialii (22-37 de ani) și start-upurile au clasificat în mod deschis aceste preocupări ca fiind de top. Acest lucru este important, deoarece aceste valori se reflectă și în rândul consumatorilor mai tineri.

„Din ce în ce mai mulți dintre clienții noștri, în special tinerii, apreciază faptul că companiile au un scop dincolo de profitul economic pur.” Elena Valderrábano, Director de Etică și Sustenabilitate Corporativă la Telefónica, Spania.

Generația Z este mai probabil să spună că problemele sociale și de mediu vor deveni mai importante după Covid:

A vertical bar chart showing Gen Z (under 22) at 75% and Baby boomer (54+) at 55%
Generația Z (sub 22 de ani)76%
milenialii (23-37 de ani)71%
generația X (38-63 de ani)61%
persoanele în vârstă (peste 63 de ani)55%

Concluzie

Pandemia de coronavirus a accelerat schimbările în comportamentul și așteptările companiilor și consumatorilor. În timpul fazei principale a epidemiei, organizațiile s-au concentrat în mod natural asupra stresului financiar pe care l-a cauzat. Cu toate acestea, pe măsură ce națiunile au început să privească spre redresare, problemele sociale și de mediu au început să câștige tracțiune.

Cercetarea noastră a descoperit că există un apetit puternic în rândul angajaților din aproape fiecare națiune studiată de a vedea că organizațiile lor se concentreze pe inițiative care acordă prioritate bunăstării lor personale la revenirea la locul de muncă, creează structuri care recunosc abordările în schimbare pentru echilibrul dintre muncă și viața privată și face acest lucru într-un mod care păstrează și chiar îmbunătățește în ansamblu mediul înconjurător.

În mod esențial, este important ca liderii de companii și factorii de decizie să vadă aceste schimbări ca pe o oportunitate de a îmbunătăți oferta companiei și percepția mărcilor, precum și de a oferi o îmbunătățire a costurilor care aduc beneficii financiare companiei, pe lângă impactul social și asupra mediului. Sustenabilitatea este o resursă esențială pentru afaceri și acum este momentul să acționăm.

Recomandări din Indicele mediului de lucru sustenabil Epson 2021

  • Accelerați tranziția către tehnologia inteligentă, promovând distanțarea socială naturală și productivitatea.
  • Utilizați tehnologii de diagnosticare de la distanță pentru a reduce defecțiunile echipamentelor, timpul pierdut, costurile de service și vizitele în persoană
  • Utilizați tehnologii bazate pe colaborare pentru a permite echipelor să interacționeze de la distanță fără a duplica resursele și pentru a facilita un lucru mixt mai eficient
  • Alegeți o tehnologie care satisface o abordare „completă” a sustenabilității, inclusiv fabricarea, consumul de energie, robustețea (longevitatea) și utilizarea minimă a deșeurilor.

Descărcare PDF

 

„Datorită crizei, a trebuit să ne reorientăm, iar prioritățile au fost stabilitatea socială și financiară. Însă redresarea ecologică este pe ordinea de zi. A revenit și cred că comunitatea de afaceri din Lituania este mai conștientă și mai deschisă și mai la curent cu societatea decât s-ar putea crede.”

Karolina Semionovaitė,
Manager Sustenabilitate „Swedbank”, Lituania

Contactați-ne astăzi

Pentru mai multe informaţii despre program, completaţi detaliile dumneavoastră mai jos şi un reprezentant Epson vă va contacta.

AVEȚI CERINȚE SUPLIMENTARE?
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii